Offerter på tjänster inom telemarketing
Jämför priser och kvalitet här!
Spara tid

Fyll i formuläret och få upp till 4 offerter från särskilt utvalda samarbetspartners

Spara pengar

Du kan spara upp till 50% genom att jämföra offerter från ledande leverantörer

Kostnadsfritt & utan förpliktelser

Vår service är helt kostnadsfri och utan förpliktelser

Refererade & omnämnda
Expressen
Allt om Bostad
Telia
Få upp till 4 offerter här Telemarketing - Få upp till 4 gratis offerter från ledande leverantörer
Det tar mindre än 1 minut!

Vilken tjänst önskas?

Det tar mindre än 1 minut!
Senast uppdaterad: 12. maj 2016

Extern kundtjänst - 5 fördelar för företag

Vad är extern kundtjänst? 

Extern kundtjänst är en del av telemarketing och innebär att ert företag låter ett utomstående telefontjänstföretag sköta era inkommande samtal. Inte bara stora företag som Telenor, Tele2 och Comhem väljer att utlokalisera sin kundtjänst, fördelarna med en extern telefonlösning är många även för mindre företag.

För e-handelsföretag innebär kontakten via telefon ofta den enda direkta kundkontakten. Kundtjänst via telefon, som tidigare mest fungerat som en kanal för att ta emot och hantera problem, är idag en viktig länk till kunden. Tillsammans med sociala medier är telefonkontakten ett enkelt sätt att snabbt fånga upp åsikter och eventuella problem från kunden.

Samtal som hanteras av en extern kundtjänst kan vara av olika karaktär och täcka flera olika områden. Här följer en lista på exempel på ärenden som kan hanteras via en extern kundtjänst:

  • Reklamationer
  • Beställningar 
  • Bokningar
  • Service 
  • Support 
  • Orderhantering
  • Fakturafrågor 
  • Registrering 
  • Avtal 
  • Betalningar

Läs också om att utveckla företaget med kvalificerad mötesbokning.

5 fördelar med extern kundtjänst 

1. Ni sparar tid


Genom att anställa ett företag som sköter er kundtjänst sparar ni tid som ni istället kan använda för ert företags egentliga verksamhet. När de anställda slipper ägna sig åt att försöka lösa telefonärenden, kan de istället lägga tid på de som är väsentligt för var och ens arbetsuppgifter. Samtliga kan ägna mer tid åt sina arbetsuppgifter och företaget ökar automatiskt produktiviteten.

När ni lämnar över era inkommande kundsamtal till utbildade kundtjänstmedarbetare slipper ni själva lägga tid på att försöka lösa telefonärenden. Ni sparar också tid genom att ni slipper lösa eventuella problem med telefoner och telefonsystem.

2. Ni sparar pengar


Tid är pengar. När ni sparar in tid, sparar ni såklart pengar också. Även om inkörsperioden kan verka kostsam, så kommer ni med stor sannolikhet att tjäna in både tid och pengar på att utlokalisera er kundtjänst. Telefonverksamheten optimeras och ni betalar bara för det ni faktiskt behöver.

Genom att köpa tjänsten för inkommande telefoni från ett annat företag kommer ni att få full kontroll på vilka tjänster som utförs, hur lång tid de tar och hur mycket momenten kostar. Med en extern kundtjänst slipper ni betala för den tid personalen idag lägger på att lösa inkommande telefonärenden.

När ett externt kundtjänstföretag sköter telefontrafiken är det också de som ser till att telefonerna fungerar. Ert företag slipper kostnader för inköp och underhåll av telefonsystem. Utöver de anställdas telefoner och de telefoner som behövs för att företaget ska fungera behövs inga ytterligare.

Spara _pengar _med _extern _kundtjänst

3. Kunderna möts av expertis och god service

När ni väljer att låta ett utomstående företag sköta er kundtjänst kommer expertisen som kunderna möts av att vara hög. Eftersom kundtjänstmedarbetarna har som enda uppgift att svara på samtal kommer de att vara experter på sitt område. Dessutom utbildas de om ert företag innan de börjar ta era samtal. Eftersom kunderna som ringer in till kundtjänst förväntar en hög kunskapsnivå är det här en bra lösning för de flesta företag.

De medarbetare som arbetar i kundtjänsten kommer dessutom att ha vana av och utbildning inom yrket, och vet därför hur de ger kunderna service på bästa sätt. I kombination med att de lär känna ert företag kommer servicenivån att öka.

4. Tillgänglighet 24 timmar om dygnet

När det inte längre är ni själva på företaget som tar emot inkommande samtal från kunder begränsas inte telefontiden till vissa klockslag. Flera företag som säljer telefontjänster svarar i telefon dygnet runt och tar samtal från hela världen.

5. Ökad tillgänglighet

Genom att extern företag sköter era inkommande samtal kommer svarfrekvensen ganska säkert att öka, samtidigt som väntetiden minskar. Telefontrafiken kommer med stor sannolikhet att flyta på bättre än vad den gör idag. Företaget som istället svarar på era inkommande samtal är optimerat för sin uppgift.

Kundtjänsten är företagets ansikte utåt - välj rätt leverantör

Eftersom kundtjänsten på många sätt fungerar som ert företags ansikte utåt är det viktigt att välja ett externt företag som representerar er väl. På marknaden finns flera olika stora och små företag som erbjuder extern kundtjänst.

För att komma i kontakt med det företag som matchar ditt företag bäst - beställ kostnadsfria offerter via formuläret till höger. Fyll i formuläret för att mottaga kostnadsfria offerter från upp till fyra olika företag. Expertvalet matchar er med marknadens ledande leverantörer inom telefontjänster, för att både ni och er leverantör ska bli nöjda.

För företaget som ska hantera era kunder är det avgörande att känna till ert företags värderingar, policys och övrigt som påverkar kundbemötandet och relationer. Det är vanligt att ni och företaget som sköter er kundtjänst jobbar i samma datasystem, för att underlätta verksamheten och slippa missförstånd.

Här kan du läsa mer om externa telefontjänster.