Offerter på tjänster inom telemarketing
Jämför priser och kvalitet här!
Spara tid

Fyll i formuläret och få upp till 4 offerter från särskilt utvalda samarbetspartners

Spara pengar

Du kan spara upp till 50% genom att jämföra offerter från ledande leverantörer

Kostnadsfritt & utan förpliktelser

Vår service är helt kostnadsfri och utan förpliktelser

Refererade & omnämnda
Expressen
Allt om Bostad
Telia
Få upp till 4 offerter här Telemarketing - Få upp till 4 gratis offerter från ledande leverantörer
Det tar mindre än 1 minut!

Vilken tjänst önskas?

Det tar mindre än 1 minut!
Senast uppdaterad: 19. juni 2017

Mötesbokning i Stockholm

Hur fungerar mötesbokning i Stockholm?

Kvalitativ mötesbokning fungerar både för företaget som vill ha fler kunder, men också för de som behöver underhålla befintliga kunder eller följa upp på genomförda möten. De flesta företag som bedriver extern mötesbokning har möjlighet att hjälpa ditt företag under flera steg av processen.

Om ditt företag endast behöver hjälp med initiala möten, kan ni hyra tjänsten nykundsbearbetning. I Stockholm finns många företag som arbetar med extern telemarketing och kundbearbetning. Att bolaget som ni hyr in arbetar i samma stad kan vara en fördel, men inte alltid en nödvändighet. Givetvis finns det fördelar med att kunna träffas på ett fysiskt möte, men likväl finns tekniken för att ha ett distansavtal.

Det är vanligt att du har en kontaktperson som ansvarar för kontakten mellan ditt företag och potentiella kunder. För att kunna boka kvalitativa möten krävs det att den externa aktören har god kunskap om ditt företag. Just därför kan det vara lämpligt med ett fysiskt möte i uppstarten av samarbetet.

Fyll i formuläret till höger och motta flera offerter på mötesbokning. Expertvalet fungerar i hela Sverige! 

Vad utmärker kvalitativ mötesbokning?

Mötesbokning med fokus på kvalitet särskiljer sig från mängden. En duktig mötesbokare kan avgöra vilka kontakter som kan leda till en potentiell kund. Det gäller alltså att redan i första samtalet bedöma om personen på andra sidan linjen kan bli en nöjd kund och därmed ska in på ett möte.

En duktig mötesbokare är inte enbart effektiv i förhållande till hur många möten som bokas. Istället har en professionell mötesbokare förmågan att se vilka personer som verkligen kan gynnas av ett möte. Det är bättre om de personer som kommer in till kontoret verkligen har behov av tjänsten eller produkten som erbjuds. Hellre fem kvalitativa möten än tio möten med personer som inte leder till fortsatta möten och affärer.

Det främsta problemet för gemene man i samtal är kort och gott:

Man tänker för mycket.

Istället för att ringa och besvara reaktioner som uppstår i samtalet, väljer man att analysera potentiella reaktioner. Detta många gånger innan första kontakten har tagits. Ja, det kan vara något ångestfyllt och tidskrävande att ringa samtal på samtal och emellanåt få ett surt: Nej. Om inte mötesbokning är din grej, låt någon annan göra det!

Kostnadseffektivitet handlar om att alla gör vad de kan bäst. Låt det externa företaget sköta mötesbokningen, så kan du göra vad du är bäst på. Hör gärna med telemarketingföretaget om de specialiserar sig inom vissa branscher och har jobbat inom din bransch tidigare.

Läs också: Utveckla företaget med kvalificerad mötesbokning

Stockholm

5 punkter för den kvalitativa mötesbokningen

  1. Definiera målgruppen - vem vill ni nå?
  2. Vilket budskap ska nå potentiell kund?
  3. Är personen intresserad? Finns det möjlighet till ett bra möte som följs av ett avtal?
  4. Håll ordning på dina kontakter. Återkom till de som initialt inte var intresserade. 
  5. Utvärdera mötesbokningen för att se vilka resultat det ger.

 

Vad kostar mötesbokning i Stockholm?

Mötesbokning debiteras vanligen på en fast summa, eller utifrån resultat. Man skulle alltså kunna dela upp betalningslösningarna i dessa två alternativ:

  • No cure, no pay
    Ditt företag betalar bara för antal bokade möten. 

  • Löpande kostnad
    Ditt företag betalar en fast avgift varje månad.

Många företag med mötesbokning tar också ut en startavgift för ett initialt möte och definition av målgrupp. Det är också viktigt att ni i samförstånd tar fram ett underlag där företagets image och mål med budskapet förtydligas.

Om ni inte skulle vara nöjda med det externa företaget, kan det bero på att det helt enkelt inte passar er verksamhet. Det är viktigt att båda parter har förståelse för företagets grundläggande värderingar och arbetssätt. Jämför hur många möten som leder till affärer och vad ni får betala. Blir det billigare än om ni sköter bokningarna själva? Då är mötesbokningen värt sitt pris!

Du tjänar på att hitta en firma som fungerar väl med ditt företag. På så vis kan den växa med er och era visioner. Samtidigt kan mötesbokarna även sköta återkoppling i viss mån och då finns det flera fördelar med att nyttja samma personal.

Ta reda på vad mötesbokning kostar för er. Fyll i formuläret längst upp till höger.