Offerter på tjänster inom telemarketing
Jämför priser och kvalitet här!
Spara tid

Fyll i formuläret och få upp till 4 offerter från särskilt utvalda samarbetspartners

Spara pengar

Du kan spara upp till 50% genom att jämföra offerter från ledande leverantörer

Kostnadsfritt & utan förpliktelser

Vår service är helt kostnadsfri och utan förpliktelser

Refererade & omnämnda
Expressen
Allt om Bostad
Telia
Få upp till 4 offerter här Telemarketing - Få upp till 4 gratis offerter från ledande leverantörer
Det tar mindre än 1 minut!

Vilken tjänst önskas?

Det tar mindre än 1 minut!
Senast uppdaterad: 19. juni 2017

Mötesbokning - nya kunder, nya möjligheter

Tre möjligheter med mötesbokning

Mötesbokning, även kallat besöksbokning hjälper ett företag att effektivt komma i kontakt med nya potentiella kunder. Genom att outsourca mötesbokningen för ditt företag låter du professionella mötesbokare hantera uppringningen och bokningen av potentiella kunder.

Med en extern partner som hanterar mötesbokningar kan ert företag:

  • Minska utgifterna
  • Förbättra kundservicen 
  • Generera högre avkastning

Vill ni motta offerter på mötesbokningar från externa företag? Fyll i formuläret till höger så matchar Expertvalet er med upp till fyra lokala leverantörer. Tjänsten är gratis och medför inga förpliktelser!

Att tänka på innan ni investerar i extern mötesbokning

Extern mötesbokning ska fungera i symbios med resten av företaget. För att samarbetet ska vara så optimalt som möjligt ska mötesbokningen ses som en förlängd arm av företaget. Nedan har vi listat vad man kan tänka på inför en investering.

Tips _foer _moetesbokning

Hitta rätt partner

Företag som är verksamma inom mötesbokning är ofta specialiserade inom olika marknader. Det kan därför vara en fördel att välja ett företag som redan är utbildade och vet mycket om branschen i fråga. Annars bör man hitta en partner som förstår ens vision och kan hjälpa företaget utvecklas.

Specificera er företagsbild

Eftersom mötesbokningen ofta är den första kontakt en kund får med ett företag är det viktigt att presentationen är till företagets belåtenhet. Var klar med företagsvisionen och hur företaget ska framställas så att inga missförstånd uppstår.

Identifiera målgrupp

För att få så många kvalitativa mötesbokningar som möjligt är det viktigt att identifiera den målgrupp som företaget vill nå ut till. Detta görs ofta tillsammans med den externa parten men det är viktigt att man på förhand har en klar målbild för att undvika felprioriteringar.

Anpassa er produkt

Extern mötesbokning lämpar sig bäst för produkter och tjänster som kräver en längre betänketid hos kunden. Ett exempel kan vara banktjänster, en tjänst som kräver högt förtroende och pålitlighet. Om en produkt är av enklare typ, till exempel tidningar, kan telemarketing vara ett lämpligare alternativ.

Innan man väljer att investera i extern mötesbokning bör man även evaluera företagssituationen. Om det är billigare för företaget att själv utbilda personal och hantera mötesbokning bör man satsa på det istället.

Läs mer om telefonsystem om du vill vidare utveckla din egna mötesbokning.

Hitta nya kunder med hjälp av mötesbokning

Det är dyrare för ett företag att skaffa nya kunder än det är att bibehålla existerande kunder. Nykundsbearbetning genom mötesbokning kan därför vara ett alternativ för att spara företaget både tid och pengar, samtidigt som nya seriösa kunder nås.

När ett företag börjar använda sig av extern mötesbokning utarbetas ett kundsegment där mötesbokarna fokuserar sin outreach. Kundsegmentet baseras bland annat på produkten i fråga och företagets mål med mötesbokningen.

Mötesbokningsföretag har i allmänhet även en god bild av marknaden och dess kundsegment. Genom uppföljning av bokningsresultaten kan de ofta hjälpa ert företag att utvidga er kundkrets och hitta nya kunder. Att nå nya kunder som tidigare förbisetts öppnar upp för nya försäljningsmöjligheter.

Saeljmoete

Möjligheter med extern mötesbokning

Genom att outsourca företagets mötesbokning kan man som tidigare nämnts nå ut till nya kunder, men det finns även andra fördelar. När mötesbokningen outsourcas så stryks en tidskrävande syssla från säljarens schema. Detta ger säljaren möjlighet att fokusera sin tid på det som är viktigt; att sälja.

Om ert företag sparar tid och effektiviserar så sparar de även pengar. Även om extern mötesbokning kan ses som en stor investering så kan det i slutänden vara en lönsam affär. Eftersom man använder säljarens tid effektivt kan försäljningen intensifieras och inkomsterna öka.

Med extern mötesbokning är det även möjligt att utveckla och förbättra kundservicen. Mötesbokare jobbar konkret med att professionellt sälja in ett möte i jämförelse med en stressad säljare som ser det som en bisyssla. En mötesbokare kan därigenom förbättra kundservicen och det första intrycket som ges av företaget.

Läs mer: Utveckla företaget med kvalificerad mötesbokning

Om man vill utveckla och förebättra servicen vidare så kan uppföljning av mötesbokningarna göras av samma mötesbokare. På så sätt kan man värna om kunden samtidigt som man berikar kundupplevelsen. Samtidigt har företaget möjlighet att enkelt få in feedback från kunderna.

Om ert företag är i ett utvecklingsstadium kan ni även ta hjälp av mötesbokningen för att inta en ny marknad eller ett nytt kundsegment. Genom att de har mycket information om marknaden och kundsegmenten finns det möjlighet att utveckla en ny målgrupp som passar företagets nya utveckling.

Är mötesbokning något som kan gynna ditt företag? Fyll i formuläret uppe till höger så mottar du kostnadsfritt och enkelt offerter från lokala leverantörer!