Offerter på tjänster inom telemarketing
Jämför priser och kvalitet här!
Spara tid

Fyll i formuläret och få upp till 4 offerter från särskilt utvalda samarbetspartners

Spara pengar

Du kan spara upp till 50% genom att jämföra offerter från ledande leverantörer

Kostnadsfritt & utan förpliktelser

Vår service är helt kostnadsfri och utan förpliktelser

Refererade & omnämnda
Expressen
Allt om Bostad
Telia
Få upp till 4 offerter här Telemarketing - Få upp till 4 gratis offerter från ledande leverantörer
Det tar mindre än 1 minut!

Vilken tjänst önskas?

Det tar mindre än 1 minut!
Senast uppdaterad: 19. juni 2017

Nykundsbearbetning med fokus på kvalitet

Kvalitativ nykundsbearbetning

Företag är i en ständig process att hitta nya kunder vilket är nödvändigt för att hålla igång företaget och framförallt för att växa på marknaden. Men ibland är det svårt att hitta tiden för kvalitativ nykundsbearbetning och mötesbokning. Existerande kunder och verksamhet tar upp all tid och man går miste om nya potentiella kunder.

Är ert företag i just denna situation? Går ni miste om möjliga kunder som skulle hjälpa företaget att växa på grund av tidsbrist? Då kan extern nykundsbearbetning vara något för er!

Fyll i formuläret till höger så hjälper Expertvalet er att motta offerter från passande leverantörer! Kostnadsfritt och utan förpliktelser så mottar ni upp till 4 offerter av leverantörer som kan hjälpa ert företag att växa!

Hur kan extern nykundsbearbetning hjälpa ert företag?

Nykundsbearbetning kan göras på många olika sätt till exempel genom mässbesök eller omfattande marknadsföring. Utgår man från process innehållande skeden som företag ofta genomgår så kan man se att ett externt företag kan hjälpa i flera olika skeden. I bästa fall till och med i alla skeden av processen.

Illustrationen nedan beskriver hur en nykundsbearbetningsprocess kan se ut och hur ert företag kan tänkas agera vid de olika skedena. Längst till höger kan man se hur ett externt företag kan hjälpa till i de olika skedena. Man kan välja att anlita ett företag för hjälp i alla skeden eller vid de skeden var hjälpen behövs.

Nykundsbearbetning _process

 

Fördelar med att anlita ett externt företag

Det finns flera fördelar med att anlita ett externt företag för hantering av nykundsbearbetning. I illustrationen ovan ser ni en sammanställning av de olika fördelarna men för att klargöra följer en lista med exempel.

Hitta nya kunder

Ett externt företag som jobbar inom telemarketing och mötesbokning har bra kontroll på marknaden samt som de har tillgång till omfattande kontaktlistor. De kan därför hjälpa er att hitta nya målgrupper som ni tidigare förbisett. Framförallt om de målgrupper ni identifierat inte ger önskat resultat.

Effektivisera

Tar telefontid och outreach till nya kunder upp era försäljares dyrbara tid? Genom att anlita ett externt företag så ger ni dem möjligheten att fokusera på er kärnverksamhet. Det som är viktigt för er verksamhet kan prioriteras samtidigt som ni får in nya intresserade kunder i systemet.

Behåll kvaliteten

Som säljare är det svårt att hinna med både personlig försäljning och nykundsbearbetning. Det kan lätt hända att säljarna fokuserar mer på att sälja till existerande och intressanta kunder istället för att söka något nytt.

Genom att anlita ett externt företag får ni tillgång till säljare som endast fokuserar på att kontakta potentiella kunder. Kvaliteten höjs genom hela försäljningprocessen eftersom era säljare får göra det som dom är bäst på: att sälja. Medan de externa säljarna gör det dom är bäst på: att sälja in ert företag.

Är extern nykundsbearbetning något för er? Fyll i formuläret uppe till höger så mottar ni upp till fyra offerter från leverantörer nära er! Ni får kostnadsfritt och utan förpliktelser tillgång till ett brett urval.

Nykundsbearbetning som en helhet

Nykundsbearbetning är ett brett begrepp som kan innefatta många olika metoder. Även om det kan kännas brett så handlar det i grund och bottten om att hitta nya kunder. Ett företag kan hitta nya kunder till exempel genom marknadsundersökningar, befintliga kundrelationer och mässbesök.

Att hitta nya kunder kan i första hand låta väldigt enkelt om man endast beaktar enskilda skeden. För att lyckas med kvalitativ nykundsbearbetning så bör man se till hela processen. Enskilda ansträngningar inom ett skede kan lätt gå till miste om hela processen inte är genomtänkt och optimal.

Det är alltså viktigt att sammankoppla och koordinera processen för nykundsbearbetning så att den fungerar som en helhet. Alla skeden ska sammankopplas så att de alla ger ut samma budskap. Följande är exempel på skeden som kan ingå i processen:

  • Specificera kundsegment och målgrupp
  • Hitta rätt sätt att nå målgruppen
  • Kontakta den potentiella kunden
  • Lägg till kunden i systemet
  • Uppföljning