Fyll i formuläret och få upp till 4 offerter från våra särskilt utvalda samarbetspartners
Spara pengar genom att jämföra offerter och välja den lösning som passar er bäst
Vår service är helt kostnadsfri och utan förpliktelser
Letar du efter en kopiator till företag i Stockholm? Söker du information om olika aspekter vid att hyra och köpa en sådan kontorsmaskin? I detta inlägg ger vi dig insikt i vad som kan vara värt att tänka på i jakten efter en ny lösning till företaget - inte minst kring vad som påverkar priset för produkt och tilläggstjänster som kan ingå i ett sådant koncept.
Den svenska marknaden för kopiatorer är omfattande och ett stort antal försäljare levererar såväl varor som servicelösningar till Stockholmsområdet. Här finns valmöjligheter kring att antingen köpa in, hyra, eller leasa en kopiator för dagligt bruk inom en verksamhet.
Motta offerter från ledande leverantörer i Stockholmsområdet. Fyll i formuläret på denna så matchar Expertvalet er förfrågan med ledande leverantörer. Genom att jämföra skräddarsydda offerter så hittar ni bästa pris på den rätta lösningen för er. Snabbt, enkelt och kostnadsfritt!
Att köpa en kopiator är oftast på långsikt mer lönsamt än att hyra eller leasa. Direkt köp kräver dock en hög startkostnad som i stunden kräver mer av företagets resurser. Fördelen med att köpa är att man slipper de månatliga kostnaderna samtidigt som man har full äganderätt över maskinen.
Priset på att köpa en kopiator varierar beroende på kapacitet och design, speciellt i Stockholm där utbudet är stort. För en lösning som passar företag och kontor kan man dock räkna med ett inköpspris på cirka 20 000 kronor. En sådan maskin innefattar färgkopiering, kapacitet för flera användare, nätverksanslutning och A4 snar A3 format.
Tjänster för att hyra eller leasa en kopiator kan vara en god idé för det företag som önskar undvika en hög engångsutgift, vilket alternativet att direkt köpa innebär. Att hyra eller leasa en kopiator kan generellt sett bli mer kostsamt än att direkt köpa en - åtminstone i det långa loppet. Däremot kan alternativ för att hyra eller leasa vara lönsamma för en kortare period, eller om den höga engångsutgiften vid direkt inköp önskas undvikas.
Priset för att hyra eller leasa en kopiator i Stockholm beror på både maskinens och avtalets utformning. Månadskostnaden för en kontorslösning brukar dock ligga runt 500 kronor, detta pris gäller en lösning med kapacitet för 1500 kopior per månad, A4 och A3 format, färgprins och nätverksanslutning.
Månadskostnaden för att leasa en kopiator ligger i samma prisklass samt som att man har möjligheten att köpa ut maskinen efter avtalad period. Avtalets längd har oftast den största prispåverkan vad gäller hyra och leasa, ju längre avtal desto lägre månadskostnad.
Kom ihåg! Alla hyres- och leasingavtal skiljer leverantörer emellan, därför är det viktigt att noggrant läsa igenom avtalen innan man skriver under. Notera speciellt vem som erhåller de ekonomiska rättigheterna och skyldigheterna med att äga maskinen. Detta är viktigt att klargöra på förhand så att man inte hamnar ut för oväntade utgifter i efterhand.
Som företag finns det oftast möjligheten att skaffa ett serviceavtal för kopiatorer. Både vad gäller underhåll av både kopiatorer och kontorsskrivare samt underhåll av förbrukningsmaterial. Man kan välja mellan att ingå serviceavtal med kopiatorleverantören eller med en tredje part som erbjuder service och underhåll skiljt.
I Stockholmstrakten finns det ett stort utbud av företag som underhåller och servar kontorsmaskiner. Avtalen skiljer leverantörer emellan och man kan avtala om till exempel påfyllning av både förbrukningsmaterial som färgpatroner och papper och service av maskinen vid problem.
Kom ihåg! Alla serviceavtal skiljer leverantörer emellan vilket gör det viktigt att noggrant kolla igenom avtalets och villkoren innan påskrivning. Kolla speciellt priser för förbrukningsvaror och arbetstimmar samt om det finns minimikrav på beställningar. Detta så att ni undviker oväntade kostnader.
Kopiatorer finns idag tillgängliga i Stockholm i en rad olika produktmodeller och varumärken - i olika utformningar med varierande funktioner, prisnivå, kapacitet och driftsprestanda. Även prisnivå och design av serviceavtal varierar mellan leverantörer i Stockholm.
Vid processen med att anskaffa en ny kopiator till ett företag eller en organisation rekommenderas det att företa omfattande analyser och jämförelser mellan olika försäljare och den produkt de erbjuder. Vilka villkor ges? Hur ser eventuella helhetslösningar för såväl kopiator som service ut? Vad är mest förmånligt för företag i Stockholm - att köpa, hyra, eller leasa?
Vid planering av att hyra eller köpa en kopiator till företag finns en mängd faktorer som bidrar till att finna den maskin och leverantörslösning som passar bäst till en specifik verksamhet att kartlägga och överväga. Sådana faktorer kan bland annat identifieras genom att svara på följande frågor:
Vid värdering av olika slags kopiatorer och servicelösningar rekommenderas även följande faktorer att övervägas:
Läs vårt vårt test på kopiatorer för mer information.
I dag finns ett stort utbud av kopiatorer på den svenska marknaden - därför kan det vara svårt att orientera sig och hitta den modell som passar bäst för en specifik verksamhet. Genom att använda Expertvalet för att finna en god lösning i Stockholm kan en lång och komplicerad söksprocess undvikas.
Genom att fylla i formuläret på denna sida kan företag snabbt och enkelt komma i kontakt med upp till fyra leverantörer i närheten av Stockholm, för offertförslag på varierande kopiatorlösningar. Denna tjänst är helt kostnadsfri och utan några som helst förpliktelser.
Fyll i formuläret på bara en 1 minut
Vi strävar efter att koppla samman våra kunder med rätt produkt och leverantör. Vill ni bli en del av GreenMatch?