Beställ offerter på telemarketingtjänster
Jämför pris och kvalitet på telemarketing!
Spara tid

Fyll i formuläret och få upp till 4 offerter från särskilt utvalda samarbetspartners

Spara pengar

Du kan spara upp till 50% genom att jämföra offerter från ledande leverantörer

Kostnadsfritt & utan förpliktelser

Vår service är helt kostnadsfri och utan förpliktelser

Refererade & omnämnda
1
2
3
Få upp till 4 offerter här Telemarketing - Få upp till 4 gratis offerter från ledande leverantörer
Det tar mindre än 1 minut!

Vilken tjänst önskas?

Det tar mindre än 1 minut!

Låt företaget växa med telemarketing

Hur kan ni ha nytta av telemarketing?

Med telemarketing kan ni öka försäljningen, hitta nya kunder och ge bästa möjliga service till era kunder. Ta hjälp av ett externt företag med en eller flera tjänster inom telemarketing för att frigöra er egna tid och fokusera på er kärnverksamhet.

Externa telemarketingföretag kan hantera aktiv försäljning av era produkter eller tjänster, de kan också handha mötesbokning och kundtjänst per telefon eller online.Utöver det kan de även hjälpa er med att hitta nya kunder och genomföra marknadsundersökningar.

Är ni i behov av telemarketingtjänster?
Få den bästa lösningen för ditt företag genom att jämföra flera offerter - beställ kostnadsfria offerter på telemarketing genom att fylla i formuläret ovan. Det finns flera fördelar med att beställa offerter hos oss:

  • Du får upp till 4 offerter
  • Det är gratis och oförpliktande
  • Ni slipper leta runt efter de bästa priserna - vi gör det jobbet åt er
  • Ni får ett konkurrenskraftigt pris då leverantörerna konkurrerar om er

Läs mer om telemarketing:

Outbound telemarketing: Att sälja via telefon
Inbound telemarketing: Ta hand om era inkommande kunder
Marknadsundersökningar som en del av telemarketing
Pris på telemarketingtjänster
Fördelar med att anlita ett extern telemarketingföretag
Lagar gällande telemarketing
Telemarketing som helhetstjänst

 

Outbound telemarketing: Att sälja via telefon

Det finns två former av telemarketing; inbound och outbound. Inbound - för inkommande samtal. Outbound - för utgående samtal. Den gemensamma nämnaren för dem båda är resultat- och kundorientering.

Till outbound telemarketing räknas tjänster som innefattar utgående samtal. Det kan exempelvis handla om telefonförsäljning och mötesbokning med potentiella kunder. Det kan även handla om nykundsbearbetning via andra kanaler, till exempel leadsgenerering online.

Söker ert företag ett sätt att öka försäljningen och hitta nya kunder är outbound telemarketingtjänster något för er. Läs mer om de olika tjänsterna nedan för att hitta den som passar ert företag bäst.

Telefonförsäljning för ökad omsättning

Traditionell telefonförsäljning är metoden att sälja produkter eller tjänster per telefon. Säljuppdragen kan vara allt från konsumentvaror till komplexa B2B produkter.

Exempel på hur telefonförsäljning kan gå till

Mötesbokning och besöksbokning

Skillnaden mellan telefonförsäljning och mötesbokning, även kallat besöksbokning, är att det externa företaget bokar möten med intresserade kunder istället för att direkt sälja produkter eller tjänster.

Mötesbokaren ringer upp potentiella kunder och bokar in säljmöten för dem och era säljare. På så vis blir det er säljares ansvar att fullfölja försäljningen medan mötesbokaren endast samlar in intresserade kunder.

Exempel på hur mötesbokning och besöksbokning kan gå till

Nykundsbearbetning och leadsgenerering

Inom ramen för telemarketing kan man även hitta tjänster som leadsgenerering. Oftast fungerar leadsgenerering så att ett externt företag samlar in kontaktinformation till intresserade kunder via en hemsida eller andra kanaler. Är kunden intresserad av just sådana tjänster som ert företag erbjuder kan ni köpa kontaktuppgifterna (leads) av leadsgenereringsföretaget.

Upplägg för telemarketingtjänster

Om ni anlitar ett externt företag som hanterar telemarketing kan det praktiska upplägget skilja beroende på leverantör och era önskemål. Oftast fungerar det så att det externa företaget verkar på egen hand och kopplar vidare samtal, möten och försäljning till ert företag. Detta betyder dock inte att kunden kommer se er som olika företag. Målet är att kunden ska se er som en enda enhet som är till för att hjälpa kunden sömlöst.

 

Inbound telemarketing: Ta hand om era inkommande kunder

Inbound telemarketing innefattar tjänster som tar hand om inkommande samtal och kunder. Det kan handla om kundtjänst och support via telefon eller chatt på hemsidan eller i sociala kanaler. Telefonpassning är även en tjänst som räknas till inbound telemarketing.

Är det en utmaning för ert företag att ta emot och ta hand inkommande kunder kan det vara en fördel att ta hjälp av ett externt företag som erbjuder inbound telemarketing.Läs mer om extern kundtjänst och telefonpassning, för att hitta vad som passar er bäst, nedan.

Extern kundtjänst med kundsupport

En extern kundtjänst kan hjälpa er att ta emot inkommande kunder både per telefon och online. Ringer en kund till er kan kundtjänst ta emot samtalet, svara på frågor och vidarebefordra kunden till rätt kontakt.

Tar kunden kontakt online, till exempel via er hemsidas chatt eller via sociala medier, kan de även här hjälpa kunden vidare eller svara på frågor.

Telefonpassning: missa inga viktiga samtal

Telefonpassning fungerar ungefär på samma sätt som extern kundtjänst men här kan ni välja när ni vill att det externa företaget ska ta hand om era inkommande samtal. Till exempel kan ni välja att det externa företaget tar hand om inkommande samtal konstant, under semestern eller utanför kontorstider.

Det externa företaget som hanterar telefonpassning tar emot inkommande samtal och leder kunden vidare, antingen genom att svara på frågor eller vidarebefordra till rätt person.

exempel på hur telefonpassning och extern kundtjänst fungerar

Marknadsundersökningar som en del av telemarketing

Det är viktigt för alla företag att rikta sitt marknadsföringsbudskap åt rätt håll - det vill säga till de individer, företag och organisationer som potentiellt är intresserade av din verksamhet. Det är därför viktigt att hitta rätt kundsegment.

Att sälja till slumpvis utvalda prospekt riskerar i att ni kontaktar ointresserade målgrupper, vilket innebär tidsförlust. Att göra en segmentering kan kännas tidskrävande, men innebär ofta en avsevärt förbättrad försäljningsgrad och därmed en ökad omsättning.

En marknadsundersökning kan göras skilt för sig eller i samband med att ni ska starta upp telefonförsäljning eller mötesbokning. Vill ni ha hjälp med att genomföra en marknadsundersökning kan ett externt företag hjälpa er med både utformning och genomförande av undersökningen.

Exempel på hur det går till att genomföra marknadsundersökningar

Pris på telemarketingtjänster

Det kan vara en mycket god investering att outsourca en telefontjänst till ett externt företag. Priset för telemarketing kan visserligen vara högt, men det är en kostnad som snabbt kan resultera i en större omsättning och ökad försäljning.

Priset för telemarketing varierar med tjänstens omfattning, funktioner och utformning. Vid försäljning eller mötesbokning kan det tillkomma kostnader för upprättning av kundlistor och andra administrativa kostnader.

Det är också viktigt att upprätta ett avtal som bestämmer om betalningen ska baseras på provisionsbaserade insatser för försäljning, eller om tjänsten ska upprätthållas genom en fast löpande kostnad. Beroende på tjänstens omfattning och huruvida det är en strategisk återkommande insats, ska tjänsten debiteras utifrån dessa aspekter.

För att enkelt jämför priser på telemarketingtjänster kan ni beställa offerter via Expertvalet. Tjänsten är kostnadsfri och med för inga förpliktelser!

Beställ offerter Det tar endast 1 minut!

 

Fördelar med att anlita ett externt telemarketingföretag

Alla typer av företag kan dra nytta av fördelarna med telefonitjänster, både outbound och inbound telemarketing.

Säljer ni produkter till konsumenter kan ni ha bra nytta av en grundlig marknadsundersökning som hjälper ert marknadsföringsarbete. Jobbar ni inom B2B-branschen kan en mötesbokare hjälpa er med att boka nya kundmöten åt era säljare. Driver ni ett mindre företag kan ni dra nytta av en extern kundtjänst som tar emot era kunder när ni är upptagna.

Fördelar med telemarketingtjänster

Inbound telemarketing:

Outbound telemarketing:

  • Telefonpassning med möjlighet till kundservice alla timmar på dygnet.
  • Behandling och mottagning av beställningar.
  • Teknisk support.
  • Online-tjänster i form av service och teknisk support.
  • Leadgenerering inom såväl B2C som B2B.
  • Behandling av redan genererade leads.
  • Uppföljning av kunders tillfredsställdhet beträffande verksamhetens servicenivå.

 

Lagar gällande telemarketing

Telemarketing regleras i Sverige av konsumentlagar som omfattas av distans- och hemförsäljningslagen, ångerrätten och marknadsföringslagen.

Distans- och hemförsäljningslagen reglerar bland annat ånger- och returrätt och blir gällande vid telemarketing då den har som syfte att bevaka konsumentintressen och reglera rättsliga aspekter vid internethandel, postorder- och telefonförsäljning.

Vid telemarketing är det förbjudet att handla med obrukbara produkter och att marknadsföra genom vilseledning, jämförelser och obeställd reklam - dessa är alla förbud som marknadsföringslagen reglerar. Lagen anger att marknadsföring ska motsvara en god marknadsföringssed, såväl som att information av avgörande betydelse ska lämnas.

Telemarketing som helhetstjänst

Telemarketingföretag kan ofta erbjuda en helhetstjänst som jobbar för er på flera fronter. Vid ett sådant upplägg kan ert företag få hjälp med allt från nykundsbearbetning, feedback för förbättring och kundtjänst.

Exempel på hur telemarketingtjänster kan hjälpa ett företag

Är ni intresserade av en heltäckande tjänst eller bara någon specifik tjänst inom telemarketing kan ni ta hjälp av Expertvalet för att jämföra priser och hitta den bästa lösningen för er. Expertvalet jobbar för att hjälpa företag förenkla inköpsprocessen. Ni fyller i formuläret och mottar upp till fyra offerter - helt kostnadsfritt och utan förpliktelser!