Telefonpassning

Beställ skräddarsydda offerter här!

Spara tid

Fyll i formuläret och få upp till 4 offerter från särskilt utvalda samarbetspartners

Spara pengar

Du kan spara upp till 50% genom att jämföra offerter från ledande leverantörer

Kostnadsfritt & utan förpliktelser

Vår service är helt kostnadsfri och utan förpliktelser

Refererade & omnämnda
1
2
3
Få upp till 4 offerter här Telemarketing - Få upp till 4 gratis offerter från ledande leverantörer
Det tar mindre än 1 minut!

Vilken tjänst önskas?

Det tar mindre än 1 minut!

Telefonpassning - en extern kundtjänst

Telefonpassning är en del av telemarketing som hjälper er verksamhet att inte missa viktiga samtal. Med denna svarstjänst står ert kontor aldrig obemannat. Vid sjukfrånvaro, semesterledighet eller när ni helt enkelt är upptagna med andra uppgifter kan telefonpassning vara en bra lösning som gör att de inkommande telefonsamtalen besvaras.

Telefonpassning sköts av en teletjänstcentral, även kallat callcenter, som är en inrättning för telefonister.

Centralen hanterar:

  • Ingående samtal: Support
  • Utgående samtal: Försäljning och undersökningar

Tidsspann:

  • Heltid
  • Vid behov under kortare perioder

Fyll i formuläret på denna sida så hjälper vi er att komma i kontakt med flera företag som är specialister på telefonpassning. Ni mottar enkelt och helt kostnadsfritt upp till fyra skräddarsydda offerter! 

Fördelar med telefonpassning

I dagens informationssamhälle ställs högre krav på tillgänglighet bland företag. För många kan det däremot vara svårt att hinna med alla inkommande samtal. Telefonpassning kan därför vara ett bra alternativ. Nedan kan ni läsa om vilka fördelar som tjänsten medför.

  • Skapar en ökad tillgänglighet och en bättre service för era kunder.
  • Skapar effektivitet i arbetet då ni slipper avsbrott.
  • Ni går inte miste om några viktiga samtal, som exempelvis affärsmöjligheter.
  • Ni kan återkomma till kunden när det passar er.
  • Kunden slipper hamna i en telefonsvarare och möts istället av en personlig kontakt.

Pris för telefonpassning

Det kan vara en bra investering att outsourca telefonpassning till en extern verksamhet. Priset kan vara svårt att definiera då det beror på antalet funktioner ni vill ha. Det går att välja ett fast pris där allting ingår eller ett rörligt pris där ni istället betalar en exakt kostnad. 

Trots att priser för denna svarstjänst kan vara högt är det en kostnad som ganska snabbt kan resultera i en omsättningsökning genom en förhöjd försäljning. Kontakta oss så kan vi hjälpa er att få den bästa möjliga service för er verksamhet!

Extern _moetesbokning 

Telefonpassning - hur fungerar det?

Med telefonpassning kan ni vidarekoppla telefonen till ett callcenter när ni är upptagna. Telefonisten får direkt upp er företagsinformation på datorskärmen. De besvarar sedan alla slags frågor och ärenden. Däribland även vanliga frågor såsom öppettider, mejladresser och vägbeskrivningar.

Missa inga viktiga samtal

Ni väljer själva när ni vill att samtalen ska besvaras. Exempelvis vid upptaget, efter kontorstid, vid enstaka tillfälle eller hela tiden. Samtalen kan givetvis också aviseras så ni själva väljer om ni vill ta emot samtalet.

Ni väljer även hur verksamheten ska bli informerad om vilka samtal som mottagits. Det vill säga om ni vill meddelas via sms, e-post eller fax. På så sätt kan ni fokusera på kärnverksamheten och återkomma till kunden i lugn och ro när det passar er bäst.

Varför använda telefonpassning?

Företag kan anlita telefonpassning när telefonen behöver bemannas. Genom att koppla över växeln till ett callcenter får ni hjälp att hantera era samtal dygnet runt, eller om så önskas, hantera vissa specifika kunder. Tjänsten utformas helt efter era önskemål och behov.

Svarstjänsten behandlar samtalen på ett professionellt sätt helt enligt era instruktioner. Ni slipper avbrott i arbetetet och ökar istället effektiviteten på arbetsplatsen. Telefonpassning erbjuder er en kostnadseffektiv och driftsäker lösning för ditt företag. 

Telefonpassning kan hjälpa dig med följande:

  • Support
  • Felanmälan
  • Ordermottagning
  • Produktinformation

 Läs också om extern mötesbokning.