Extern kundtjänst

Beställ skräddarsydda offerter här!

Spara tid

Fyll i formuläret och få upp till 4 offerter från särskilt utvalda samarbetspartners

Spara pengar

Du kan spara upp till 50% genom att jämföra offerter från ledande leverantörer

Kostnadsfritt & utan förpliktelser

Vår service är helt kostnadsfri och utan förpliktelser

Refererade & omnämnda
1
2
3
Få upp till 4 offerter här Telemarketing - Få upp till 4 gratis offerter från ledande leverantörer
Det tar mindre än 1 minut!

Vilken tjänst önskas?

Det tar mindre än 1 minut!

Extern kundtjänst - investera i god service

Extern kundtjänst är en del av telemarketing och kan vara en värdefull investering för företag som värderar service högt, men som själva inte önskar att anställa och utbilda personal för kundtjänst. Genom att utlokalisera kundtjänsten externt, kan ert företag fokusera på det ni är bäst på, medan ett externt företag tar hand om era kunder.

Det finns flera fördelar med extern kundtjänst:

  • Spara tid
    Ni behöver inte lägga tid på utbildning av personal, utan kan förlita er på företaget ni anlitar att de tillhandahåller kompetent och serviceinriktad personal.

  • Spara pengar
    Lägger ordinarie anställda mycket tid på telefonsamtal? Förekommer det att ni får jobba utanför arbetstid för att ni inte vill missa kundsamtal? Då kan ni minska arbetskostnaden för dessa uppgifter, vilket inte bara sparar tid, det blir också billigare. Specialisering av arbetsuppgifter är i 99% av fallen ekonomiskt fördelaktigt.

  • Hög kvalitet på servicen - hela tiden
    Som sagt, företag som enbart ägnar sig åt kundtjänst, vet vad de gör. De är duktiga på att rekrytera personal med servicekänsla. Dessutom har det externa företaget möjlighet att tillhandahålla utbildning och utvärdering av kundtjänstpersonalen.

Vad kostar extern kundservice?
Fyll i formuläret så hjälper Expertvalet er att komma i kontakt med flera företag som är specialister på just kundservice. Ni mottar enkelt och kostnadsfritt upp till fyra skräddarsydda offerter!

Extern _kundtjaenst _bord

Extern hjälp med både samtal och mail

Företag inom extern kundtjänst kan vanligen hjälpa dig med både inkommande samtal och mail. Du väljer själv vilka kanaler som ska användas. Den personal som arbetar mot ert företag kommer att utbildas specifikt för era produkter och tjänster. Målet är trots allt att kunden som ringer inte ska märka att kundtjänsten är en extern service.

Ni kan själva välja om ni vill att alla samtal ska gå till er externa kundtjänst eller om det endast ska ske när ordinarie personal inte är på plats. Om kundtjänsten tar emot alla inkommande samtal, kan de koppla dessa vidare till rätt person. De kan också ge annan relevant information gällande exempelvis mötesbokning och reklamationer.

Vissa telemarketingföretag som erbjuder extern kundtjänst är också specialiserade inom specifika branscher. Beroende på vilken bransch ditt företag befinner sig i, kan detta vara något som är värt att överväga. Expertvalet kan hjälpa er att komma i kontakt med relevanta företag. Fyll i formuläret högst upp på denna sida, så kontaktar vi er inom kort!

Telefonpassning 24/7 med extern kundtjänst


Telefonpassning _dygnet _runtUr ett kundperspektiv vet vi att det ibland är irriterande med begränsade telefontider. När elektroniken går sönder eller reseförsäkringen måste användas, vill vi snabbt och enkelt komma i kontakt med kundtjänst. När ni som företag anlitar en extern kundtjänst har ni vanligen möjlighet till telefonpassning dygnet runt, eller under de timmar ni önskar.

Extern kundtjänst kan även vara behjälpligt om ert företag verkar på flera kontinenter, vilket gör att människor kontaktar er dygnet runt. Att ha åtminstone en person på plats för att svara på nattliga samtal är både svårt att hitta och dessutom är det en dyr lösning.

På företag som enbart arbetar med kundtjänst finns det möjlighet att jobba i grupp och därmed blir de nattliga samtalen inte samma problem. Alternativt kan man alltid ha någon anställd i det land där de flesta samtal kommer från, men om ert företag verkar internationellt över flera kontinenter, är det svårt att undkomma problemet med tidsskillnader.

Extern kundtjänst gör er mindre sårbara vid frånvaro

Extern _kundtjaenstHar ert företag begränsade tider för kundtjänst? Är ni nöjda med det? Vad bra, då fungerar allt för det mesta. Mindre företag har dock vanligen ett fåtal, eller kanske bara en person, anställda inom kundtjänst. Vid eventuell sjukdom blir således kundtjänsten mycket sårbar.

Det går att använda extern kundtjänst vid speciella behov, till exempel vid frånvaro av personal. Eventuellt har ni internt personal som kan hjälpa till med kundtjänsten, men vad blir kostnaden? Många gånger är extern tjänster mindre kostsamma på sikt. Vanligen debiteras ni som företag per  minut, alltså endast för aktiv telefontid.

Genom att utlokalisera kundtjänsten kan ni spara både pengar och tid.
Vill ni veta mer?

Kontakta Expertvalet, så hjälper vi er vidare - helt kostnadsfritt!

Skillnaden på extern kundtjänst och telefonförsäljning

När man talar om olika telefontjänster förekommer ofta begreppet telemarketing. Många förknippar detta med telefonförsäljning, vilket inte alltid stämmer. Det finns nämligen två typer av telemarketing:

Inbound telemarketing: När existerande och potentiella kunder ringer in till ett företag. Det kan gälla kundtjänstärenden såsom reklamationer, tidsbokning eller andra frågor.

Outbound telemarketing: Utgående samtal som ofta syftar till merförsäljning mot existerande kunder, erbjudanden eller kalla samtal till potentiella kunder.

När ni väljer ett företag som ska sköta er externa kundtjänst, är det viktigt att företaget är specialiserade på rätt typ av service. Ofta finns det fördelar med att kundtjänstpersonalen även har kunskap i hur merförsäljning fungerar. Detta beror främst på att en existerande kund eller intresserad potentiell kund ska kunna få information om värdefulla erbjudanden och produkter som matchar personens behov.