Kopiatorer - Jämför pris och offerter från flera leverantörer
Fyll i formuläret på mindre än 1 minut för att starta processen
Begär dina gratis offerter

Antal maskiner?

1/8
Spara tid
Spara tid

Fyll i formuläret och få upp till 4 offerter från våra särskilt utvalda samarbetspartners

Spara pengar
Spara pengar

Spara pengar genom att jämföra offerter och välja den lösning som passar er bäst

Kostnadsfritt & utan förpliktelser
Kostnadsfritt & utan förpliktelser

Vår service är helt kostnadsfri och utan förpliktelser

Omnämnda i:
Senast uppdaterad: 21 september 2021

Hur tecknar jag ett serviceavtal till min kopiator?

Det finns många goda anledningar för att skaffa ett serviceavtal till kopiatorn på ditt företag. Ett sådant avtal kan exempelvis innefatta assistans med att byta ut färgtoner och fylla på pappersark. Om kopiatorn skulle behöva repareras är hjälpen snabb att få om ett serviceavtal finns.

Vad är ett serviceavtal?

Ett serviceavtal för en kopiator eller skrivare försäkrar dig att alltid ha en fungerande kontorsmaskin på din arbetsplats. Detta avtal kan nämligen utformas för att täcka löpande kontroller och andra driftsrelaterade granskningar av maskinen. Du har också möjlighet att ringa en tekniker om det skulle uppstå oväntade problem vid maskinen – för antingen en platsbaserad reparation eller ersättning av kopiatorn om problemet är omfattande.

En form av serviceavtal för kopiatorer inbegriper automatisk påfyllning av färgtoner och pappersark. Detta innebär att ditt företag ständigt har en fungerande kopiator tillgänglig för de anställda. Om ditt företag tecknar denna form av serviceavtal innebär det regelbundna försändelser eller leveranser av färgtoners och pappersark passande för er specifika kopiatormodell och anpassade efter era behov. Med ett sådant serviceavtal slipper ni att bekymra er över att färgtoners och pappersark tar slut vid tider då ni är i behov av att använda kopiatorn.

Utskrivna papper miniräknare.

Vad kostar ett serviceavtal för en kopiator?

Priset för ett serviceavtal till kopiatorn på ditt företag kan variera brett och beror på en rad olika ting. Faktorer som har en inverkande betydelse på priset för ett serviceavtal kan exempelvis vara:

Kopiatorns komplexitet:

Desto mer komplex kopiator, desto mer tid krävs för att underhålla den och hålla den i bästa skick för den dagliga driften inom ditt företag. Ett serviceavtal för en mindre och enkel kopiator kostar därför troligtvis mindre än ett serviceavtal för en större och mer avancerad maskin.

Din leverantör:

Priset på ditt serviceavtal sätts i slutändan av din leverantör. Leverantörens prisförslag kan variera beroende på om dennes verksamhet är lokal och självständig, eller om det är ett större företag. Därmed är det en god idé att noga undersöka olika möjligheter för att teckna serviceavtal och varierande utformningar av dessa, för att sedan teckna avtalet med den leverantör som erbjuder den bästa lösningen för ditt företag.

Ditt företags läge:

Om ditt företag är placerat långt ifrån er leverantör av serviceavtal krävs mer tid och finansiella resurser för denne att leverera sina tjänster. Om ditt företag således ligger relativt nära leverantören kan denne med hänsyn till restid på ett tidseffektivt sätt utföra driftsunderhåll på kopiatorn. Därmed har det fysiska avståndet från leverantör till kund betydelse för det slutliga priset på ett serviceavtal, vilket innebär att det ibland kan vara en god idé att välja en lokal leverantör, eller en större verksamhet med lokala avdelningar på många platser i landet.

Behöver vår verksamhet ett serviceavtal?

Ett serviceavtal kan komma väl till nytta för flera olika slags verksamheter med behov för stora volymer av pappersdokument i en hektisk vardag. Om ditt företag är beroende av att skriva ut eller kopiera åtminstone ett par gånger i veckan är ett serviceavtal för er kopiator en mycket god idé. Ett serviceavtal tecknas vanligtvis vid hyra av kopiator, på en period om x antal år och med möjlighet för förlängning.

Om du önskar teckna ett serviceavtal för ditt företags nya kopiator finns det många olika möjligheter för hur ett sådant kan utformas. Exempelvis erbjuder en del återförsäljare serviceavtal i samband med köp av kopiator, vilket ofta innebär att ett samlat paket – en helhetslösning – kan fås med möjlighet för ett förmånligt pris. I en helhetslösning kan tjänster såsom utbyte av färgtoner och påfyllning av pappersark ingå.

Genom att fylla i formuläret på denna sida kan du kostnadsfritt och helt utan förpliktelser motta offerter för kopiatorer och serviceavtal från upp till fyra leverantörer i din lokala närhet.

Beställ offerter nu

Fyll i formuläret på bara en 1 minut

Så här enkelt är det:
1
Beställ offerter
Fyll i formuläret med dina produktkrav och behov.
2
Matchning
Vi matchar din förfrågan med relevanta leverantörer.
3
Offerterna skickas till dig
Du mottar upp till fyra offerter, anpassade efter dina krav.
Bli vår partner
Bli vår partner Vi strävar efter att koppla samman våra kunder med rätt produkt och leverantör. Vill ni bli en del av GreenMatch?